ONZE VORMINGEN EN OPLEIDINGEN – De communicatie

       

De gouden regels van het onthaal

  • De verwachtingen en de vragen van de bezoeker of de klant, moeten zeer vlug geïdentificeerd worden volledig vervult worden  en een antwoord krijgen.

Het telefonisch gesprek

  • Een aangenaam kontact beleggen, duidelijke en efficiënte afspraken  maken, de stem beheersen, de controle van het gesprek behouden, een antwoord geven op de bezwaren,….. kunnen aangeleerd worden.
             

tl_files/fM_k0001/photos/comm2.jpg

tl_files/fM_k0001/photos/comm3.jpg

Discussie is geen ruzie

  • Hoe met derden ideeën kunnen uitwisselen zonder te vervallen in agressieve escalatie. Respectvol voor de opinies en de persoonlijkheid een dialoog kunnen voeren.

 

De kunst van de bemiddeling

  • Hoe een welwillende neutraliteit behouden bij het verzoenen van uiteenlopende standpunten.
  • Hoe de emotie niet de overmacht laten nemen.

De nieuwe communicatie

  • Om vreedzaam en harmonisch te kunnen samenleven moeten de personen en het bedrijf zich steeds meer open stellen voor samenwerking, onderhandeling, en verdraagzaamheid.

« Als je wil samen werken met Jan, leer Jan kennen, maar vooral, ken je zelf. »

De assertiviteit

« Als ik nee zeg voel ik mij schuldig »

  • Hoe zijn standpunt en zijn mening durven uiten zonder in de agressie of in de manipulatie te vervallen.

tl_files/fM_k0001/photos/comm4.jpg 

 

 

Andere vormingen >